R.C.S. Montage
 
Wij staan voor kwaliteit en klantentevredenheid

ALGEMENE VOORWAARDEN

Deze algemene voorwaarden (hierna: “Algemene Voorwaarden”) hebben betrekking op alle diensten en producten van RCS Montage – Timmerwerk en afbouw (hierna: “RCS”), gevestigd te Krommenie, aan de Zonnelaan 48 (1561 ES), ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 81578164.
1. Definities

1.1. In deze Algemene Voorwaarden hebben de navolgende begrippen (geschreven met een hoofdletter) de betekenis zoals hieronder gespecificeerd.

Aanbod: 

een door RCS tot de Consument gerichte uitnodiging tot het plaatsen van een bestelling met betrekking tot een Dienst

Algemene Voorwaarden: 

deze Algemene Voorwaarden

Artikel: 

een Artikel in deze Algemene Voorwaarden

Consument:  

de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn/haar handels- bedrijfs- ambachts- of beroepsactiviteit

Dienst(en):

de overeengekomen Diensten die door RCS zullen worden aangeboden/geleverd

Garantietermijn:

de termijn waarbinnen de Consument in geval van een gebrek recht heeft op vervanging of reparatie van dat Product

Koopovereenkomst:

Een Overeenkomst die tussen RCS en de Consument wordt gesloten met betrekking tot het leveren van de overeengekomen Diensten of Producten

Offerte:

het door RCS uitgebrachte aanbod

Partijen:

RCS en de Consument tezamen

Prijs:

de in de Offerte opgenomen totaal Prijs (incl. BTW) met betrekking tot de overeengekomen Diensten en Producten

Producten:

RCS Montage:

een door RCS te leveren product

RCS Montage - Timmerwerk en afbouw


2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op ieder door RCS uitgebrachte Offerte/Aanbod en op iedere Koopovereenkomst tussen RCS en Consument.
2.2. In bijzondere gevallen kunnen ook de algemene voorwaarden van leveranciers van toepassing worden verklaard op de Koopovereenkomst tussen RCS en Consument.
2.3. Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden van toepassing.
2.4. Indien Consument met RCS meer dan eenmaal koopovereenkomsten sluit, gelden terzake alle volgende overeenkomsten steeds de onderhavige Algemene Voorwaarden, ongeacht of deze al dan niet expliciet toepasselijk zijn verklaard.

3. Aanbod / Offerte


3.1. Ieder door RCS uitgebrachte Aanbod binnen een Offerte is vrijblijvend, tenzij in het Aanbod een termijn voor aanvaarding is gesteld. Een Aanbod vervalt indien het aangeboden Product of de Dienst voor het einde van de gestelde termijn niet meer beschikbaar is. RCS is niet gebonden aan kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in een Offerte.
3.2. De Consument wordt voorafgaand aan het sluiten van de Overeenkomst, bij wijze van de Offerte, geïnformeerd over de totaal Prijs, exclusief BTW. Deze Prijsopgave behelst de Prijs van de door RCS te leveren Diensten en de Prijs van de door RCS in te kopen Producten.
3.3. De Prijs is gebaseerd op de door RCS aangeleverde gegevens. Als deze gegevens (bijv. prijsopgave van leveranciers) onjuist blijken, is RCS gerechtigd eventuele meerkosten in rekening te brengen.
3.4. Een Aanbod vervalt indien deze niet binnen 7 dagen na datum Offerte schriftelijk door de Consument is geaccepteerd. De Consument kan een Aanbod aanvaarden door een bevestiging te mailen naar het opgegeven e-mailadres van RCS of door een sms of Whats-app te zenden naar het opgegeven nummer van RCS.
3.5. Indien de aanvaarding door de Consument afwijkt van het in de Offerte opgenomen Aanbod, is RCS niet gebonden aan die aanvaarding, tenzij RCS dit schriftelijk aangeeft.
3.6. RCS behoudt zich ten alle tijden het recht voor om zonder opgaaf van redenen een aangepaste aanvaarding te weigeren.

4. Koopovereenkomst


4.1. De overeenkomst tussen RCS en Consument geldt als gesloten, indien:
a) na bevestiging van het Aanbod een Koopovereenkomst tussen Partijen wordt gesloten, onder de onder Artikel 4.2. e.v. genoemde voorwaarden;
b) na ontvangst van een schriftelijke aanvaarding van de Offerte door Consument;
c) bij gebreke van een onder a) of b) genoemde stukken feitelijke uitvoering wordt gegeven aan de opdracht, zoals het afleveren of installeren van de overeengekomen Producten of het aanvangen van de werkzaamheden ten behoeve van de overeengekomen Diensten.
4.2. Na aanvaarden van het Aanbod door Consument zal door RCS aan Consument een Koopovereenkomst worden verzonden. De overeenkomst tussen RCS en Consument komt tot stand door ondertekening van de Koopovereenkomst door Consument en het voldoen aan de in deze Algemene Voorwaarden en in de Koopovereenkomst opgenomen voorwaarden.
4.3. De Koopovereenkomst komt eveneens tot stand indien de bevestiging op de Koopovereenkomst via elektronische weg door RCS is ontvangen. Zolang de ontvangst van de bevestiging niet door RCS is bevestigd, kan de Consument de Koopovereenkomst ontbinden.
4.4. Ieder in de Koopovereenkomst opgenomen Producten zullen door RCS bij derden leveranciers worden ingekocht op basis van de door die leverancier te stellen voorwaarden. Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op de Koopovereenkomst. Partijen zijn en blijven afhankelijk van de levertermijnen van de leveranciers.
4.5. Indien RCS ten tijde van de uitvoering van de Koopovereenkomst mondeling een meerkwerk opdracht ontvangt van de Consument en direct of kort erna direct uitvoering geeft aan deze opdracht, en Consument niet protesteert tegen de uitvoering van deze opdracht, geldt dat dit meerwerk op de in deze Algemene Voorwaarden genoemde voorwaarden is verricht. RCS is gerechtigd om de door haar gehanteerde (uur)tarieven dit meerwerk aanvullend bij Consument in rekening te brengen.

5. Prijzen en (aan)betalingen


5.1. Consument is verplicht om binnen 7 dagen na ondertekening van de Koopovereenkomst 70% van de totaal Prijs, zoals opgenomen in de Offerte, aan RCS te voldoen.
5.2. De in de Offerte opgenomen Prijs is exclusief BTW en andere mogelijke heffingen of leges die van overheidswege aan RCS en de Consument worden opgelegd, alsmede transportkosten, tenzij anders is vermeld.
5.3. Na oplevering van de overeengekomen Diensten en Producten zal aan de Consument een afleverbon worden overhandigd die door hem/haar voor goedkeuring dient te worden ondertekend. Het resterende deel van de Prijs (30% en eventuele tussentijds opgenomen kosten door meerwerk) dient binnen drie dagen na aflevering te worden voldaan aan RCS.
5.4. Indien RCS niet binnen 7 dagen na ondertekening Koopovereenkomst een betaling ontvangt is zij genoodzaakt de Koopovereenkomst te ontbinden en/of kan zij schriftelijk met de Consument overeenkomen dat de oplevering van de overeengekomen Diensten/Producten op een later moment zal plaatsvinden.
5.5. Bij het volledig uitblijven van betaling door de Consument terwijl al uitvoering is gegeven aan de overeengekomen werkzaamheden, zal Consument gewezen worden op de openstaande vordering en aan hem/haar een aanvullend termijn van 14 dagen worden gegund om tot betaling over te gaan. Na het uitblijven van betaling is de Consument over het verschuldigde bedrag wettelijke rente verschuldigd en is RCS gerechtigd de door haar gemaakte buitengerechtelijke incassokosten bij Consument in rekening te brengen.
5.6. Indien de Consument wordt toegelaten tot schuldsanering uit hoofde van de Wet Schuldsanering Natuurlijk Personen zijn alle vorderingen van RCS direct opeisbaar.

6. Uitvoering van de Koopovereenkomst


6.1. RCS zal de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht en beste vermogen, overeenkomstig de eisen van een goed vakmanschap, uitvoeren. Een en ander op grond van hetgeen Partijen bij Koopovereenkomst zijn overeengekomen.
6.2. RCS stelt de termijnen vast waarbinnen zij verwacht uitvoering te kunnen geven aan de Koopovereenkomst, een en ander aan de hand van de levertermijn van haar leveranciers. Indien ten tijde van de uitvoering van de Koopovereenkomst blijkt dat deze termijnen niet haalbaar zijn, is RCS gerechtigd deze termijnen op te schorten zonder dat dit een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen teweeg brengt.
6.3. RCS behoudt zich het recht voor om bij de uitvoering van de Koopovereenkomst gebruik te maken van de door haar ingeschakelde derden.
6.4. Consument is gehouden om zorg te dragen voor eventueel vereiste vergunningen, ontheffingen en toewijzingen. Indien RCS haar werkzaamheden door het ontbreken daarvan niet kan uitvoeren is zij gerechtigd haar verplichtingen op te schorten dan wel de Koopovereenkomst op te zeggen. Eventueel teveel betaalde vergoeding zal alsdan worden geretourneerd aan Consument na aftrek van kosten op grond van de door RCS bestede uren, materialen en Producten.
6.5. De Consument is gehouden RCS van alle noodzakelijke en aanvullende informatie te voorzien, die verband houden met de door RCS te leveren Diensten. RCS kan niet verantwoordelijk worden gehouden en is dus niet aansprakelijk voor schade ontstaan door ontbrekende informatie en vertragingen in de levering van haar Diensten en Producten door onjuiste informatie van de Consument.
6.6. Indien de aanvang of de voortgang van het werk wordt vertraagd door factoren waarvoor de Consument verantwoordelijk is, dienen de daaruit voor RCS voortvloeiende schade en kosten door Consument te worden vergoed.
6.7. RCS dient door Consument in de gelegenheid gesteld te worden de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren op normale werkdagen en onder normale omstandigheden op door de RCS aan te geven tijdstippen.
6.8. RCS zal enkel na ontvangst van de eerste aanbetaling, conform Artikel 5.1., bestellingen plaatsen bij leveranciers voor de overeengekomen Producten (kozijnen en/of andere overeengekomen materialen).

7. (Op)levering


7.1. Tenzij anders overeengekomen geschied de levering van Producten en Diensten op het adres van de Consument. De overeengekomen termijnen zijn indicatief en kan niet leiden tot een fatale termijn. Bij een onredelijke termijnoverschrijding door RCS zonder daartoe enige gegrond reden, kan de Consument RCS alsnog schriftelijk in gebreke stellen en dient alsdan aan haar een redelijke termijn te gunnen waarbinnen zij aan haar verplichtingen kan voldoen.
7.2. De Consument is verplicht de Producten bij aflevering af te nemen. Indien Consument weigert af te nemen of nalatig is met het verstrekken van informatie die nodig is voor de aflevering of uitvoering van de werkzaamheden, is RCS gerechtigd te Producten op te slaan voor rekening en risico van de Consument.
7.3. Indien de levering van de Producten en/of de aanvang van de werkzaamheden niet kan worden gestart, door externe omstandigheden (waaronder te verstaan de levertermijnen van de leveranciers), zal Consument hiervan zo snel mogelijk op te hoogte worden gebracht en zullen Partijen alternatieve termijnen overeenkomen.
7.4. Indien levering niet mogelijk blijkt na ondertekening van de Koopovereenkomst zal Consument hiervan zo snel mogelijk op de hoogte worden gebracht en zal de Koopovereenkomst worden ontbonden.
7.5. Het risico van beschadiging, verlies of waardevermindering van het Product komt tot moment van levering aan het adres van Consument voor rekening en risico van RCS. Na het moment van levering aan het adres van Consument komt dit voor rekening en risico van Consument. Onder levering wordt in het kader van dit Artikel niet verstaan de daadwerkelijke plaatsing van het Product.
7.6. De Consument dient zorg te dragen voor de nodige voorbereidingen om een soepele en veilige bezorging van de Producten te bewerkstelligen.
7.7. Kleine gebreken aan het Product zijn geen reden tot weigering van de Producten, mits deze gebreken een normale ingebruikneming in de weg staan.
7.8. Na aflevering van de Producten en afronding van de werkzaamheden daaromtrent dient Consument de afleverbon te ondertekenen. Het ondertekenen van de afleverbon houdt in dat Consument de door RCS uitgevoerde werkzaamheden heeft goedgekeurd.

8. Wijzigingen in de uitvoering van de Koopovereenkomst


8.1. Indien tijdens de uitvoering van de werkzaamheden door RCS wordt geconstateerd dat, voor een behoorlijke uitvoering van de Koopovereenkomst, het noodzakelijk is aanvullende niet eerder overeengekomen werkzaamheden te verrichten en of de overeengekomen werkzaamheden te wijzigen, is RCS gerechtigd, mits deze wijzigingen niet substantieel zijn, deze werkzaamheden aanvullend in rekening te brengen bij de Consument conform de door haar gehanteerde tarieven. Onder substantiële wijzigingen worden verstaan, wijzigingen die de kern van de Koopovereenkomst aanzienlijk veranderen.
8.2. Indien een vaste Prijs is overeengekomen, zal RCS daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van de vaste Prijs tot gevolg heeft. Een overschrijding van de overeengekomen prijs zal als meerwerk worden beschouwd.

9. Annulering


9.1. Annulering van de opdracht door opzegging van de Koopovereenkomst dient schriftelijk te geschieden en kan alleen plaatsvinden voordat RCS daadwerkelijk met de uitvoering van de opdracht is begonnen. Onder uitvoering wordt mede verstaan het aangaan van overeenkomsten met derden met betrekking tot de inkoop van zaken en het inhuren van personen en diensten ten behoeve van de Koopovereenkomst.
9.2. Indien Consument de Koopovereenkomst opzegt, is zij gehouden conform onderstaande regeling een percentage van de overeengekomen Prijs als annuleringskosten te voldoen, onverminderd het recht van RCS op volledige schadevergoeding:
a) bij annulering tot 6 weken voor aanvang van uitvoering Koopovereenkomst: 10%
b) bij annulering tot 4 weken voor aanvang van uitvoering Koopovereenkomst: 25%
c) bij annulering tot 2 weken voor aanvang van uitvoering Koopovereenkomst: 45%
d) bij annulering minder dan 2 weken voor aanvang van uitvoering Koopovereenkomst:  50%.
9.3. Eventueel door derden in rekening gebrachte kosten door annulering zullen bovenop de in Artikel 9.2. genoemde kosten in rekening worden gebracht.

10. Opschorting en opzegging


10.1. RCS is onder meer bevoegd de Koopovereenkomst op te zeggen of de daaruit voortvloeiende verplichtingen op te schorten, indien:
a) Consument haar verplichtingen uit deze Algemene Voorwaarden of Koopovereenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt;
b) Na het sluiten van de Koopovereenkomst RCS kennis heeft genomen van omstandigheden die een goede grond geven om te vrezen dat Consument niet aan haar verplichtingen zal voldoen;
c) De uitvoering van de Koopovereenkomst door RCS zal leiden tot een onwettige of ongeldige situatie.
10.2. Voorts is RCS bevoegd de Koopovereenkomst op te zeggen, indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Koopovereenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Koopovereenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

11. Overmacht


11.1. RCS is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de Koopovereenkomst, indien zij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
11.2. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan alle van buitenkomende oorzaken waarop RCS geen invloed kan uitoefenen en waardoor zij niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
11.3. Gedurende de periode dat de overmacht voortduurt kan RCS haar verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode echter langer duurt dan drie maanden, dan kunnen Partijen de Koopovereenkomst opzeggen, zonder verplichting tot vergoeding van de schade aan de andere Partij.

12. Eigendomsvoorbehoud


12.1. Alle door RCS geleverde Producten en/of materialen en/of andere zaken, hetzij verwerkt, hetzij onverwerkt, blijven eigendom van RCS totdat Consument alle verplichtingen uit de Koopovereenkomst en deze Algemene Voorwaarden heeft voldaan, met dien verstande dat de resterende betaling na aflevering direct wordt voldaan.
12.2. De Consument verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud te leveren zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand-, ontploffings- en waterschade, alsmede tegen diefstal en de polis op verzoek van RCS ter inzage aan te leveren. De door de verzekeraar uit te keren vergoedingen komen toe aan RCS.
12.3. Consument is niet bevoegd de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten te verkopen, te verpanden of op enig andere wijze te bezwaren.
12.4. Voor het geval dat RCS haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Consument de onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming aan RCS of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van RCS zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.

13. Garanties


13.1. Garanties worden enkel verstrekt door leveranciers van de Producten, niet door RCS, op de geleverde Producten en onder de door de leveranciers opgelegde voorwaarden.
13.2. Een garantie geldt alleen voor materiaal en fabricagefouten en geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onjuist, oneigenlijk of ondeugdelijk gebruik en/of onderhoud en in gevallen waarin wijzigingen zijn aangebracht aan de Producten die niet overeenstemmen met het gebruik en de doeleinden van het Product.
13.3. Garanties worden niet verstrekt op loon, uren, Diensten of bijkomende kosten door RCS.

14. Klachten


14.1. Eventuele klachten kunnen worden gericht aan het adres van RCS en dient gemotiveerd te worden beschreven. Deze klachten zullen met uiterst zorgvuldigheid in behandeling worden genomen en met Consument zal worden getracht om tot een regeling te komen die voldoening biedt aan de geuite klacht.
14.2. Een klacht kan bestaan uit een gebleken defect uit de door RCS geleverde Diensten of Producten. Gebreken aan een Product zijn onderhevig aan de door de leverancier gestelde voorwaarden. Een gebrek in de door RCS geleverde Diensten dient binnen bekwame tijd, maar uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking of nadat Consument het gebrek had behoren te ontdekken, schriftelijk aan RCS te worden gemeld. Deze schriftelijke melding dient een zo gedetailleerd mogelijk beschrijving van het gebrek te bevatten. RCS dient vervolgens in de gelegenheid te worden gesteld om de klacht nader te onderzoeken op een door haar voorgeschreven/voorgestelde wijze.
14.3. De Consument kan geen beroep doen op een gebrek aan een Product of Dienst als dat gebrek is ontstaan door oneigenlijk gebruik, de Consument of een derde wijzigingen heeft toegebracht en/of geprobeerd te brengen aan het werk van RCS of het Product of als het gebrek is ontstaan door omstandigheden buiten de invloedssfeer van RCS (waaronder maar niet beperkt tot waterschade of valschade).
14.4. In gevallen waarin de klacht gegrond wordt bevonden door RCS en (indien van toepassing) de garantietermijn niet is verstreken kan RCS:
a. besluiten tot vervanging van het Product/Dienst, waarbij de Consument gehouden is het te vervangen Product aan RCS te retourneren, tenzij RCS anders aangeeft;
b. zorgdragen voor herstel;
c. vervangende schadevergoeding aan de Consument voldoen, welke niet hoger zal zijn dan de oorspronkelijke Prijs, waarbij de redelijke werkuren in mindering zullen worden gebracht.

15. Aansprakelijkheid


15.1. RCS is niet aansprakelijk voor enige door de Consument geleden schade, tenzij zij toerekenbaar tekort is geschoten in de nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst. In dat geval is zij slechts aansprakelijk voor de dientengevolge door de Consument geleden directe schade.
15.2. Onder directe schade wordt verstaan:
a. De redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade;
b. De eventuele redelijke kosten gemaakt om het gebrekkige Product aan de Koopovereenkomst te laten beantwoorden, voor zover het gebrek aan RCS kan worden toegerekend;
c. De redelijke kosten die gemaakt zijn ter voorkoming of beperking van de schade, voor zover Consument kan aantonen dat deze kosten daadwerkelijk hebben geleid tot een beperking van de schade.
15.3. RCS is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat zij is uitgegaan van door de Consument verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens of schade die is ontstaan door toedoen van Consument.
15.4. RCS kan zich niet beroepen op enige beperking van haar aansprakelijkheid als bedoeld in dit Artikel 14 in het geval dat de betreffende schade is te wijten aan haar opzet of bewuste roekeloosheid, opzet en bewuste roekeloosheid van haar bestuurders daaronder begrepen. De in dit Artikel bedoelde uitsluiting geldt uitdrukkelijk niet in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van (een) werknemer(s) van de door haar ingeschakelde derden.
15.5. RCS is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit de aanwezigheid van gevaarlijke stoffen op het adres alwaar zij haar werkzaamheden dient uit te voeren of schade die voortvloeit door bodemverontreinigingen of door Consument ter beschikking gestelde middelen/materialen.

16. Toepasselijk recht en geschillenregeling


16.1. Op de Koopovereenkomst, deze Algemene Voorwaarden en alle (toekomstige) overeenkomsten die daarmee verband houden is Nederlands recht van toepassing.
16.2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.
16.3. Alle geschillen die tussen Partijen ontstaan naar aanleiding of in verband met de Koopovereenkomst worden in eerste instantie bij uitsluiting beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Consument zijn woonplaats heeft.

17. Slotbepaling


17.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Van toepassing is de laatst gedeponeerde versie.
17.2. Eventueel bij de Koopovereenkomst geleverde (bouw)tekeningen en/of aanvullende bescheiden, tezamen met het door RCS gehanteerde privacy beleid, maken onlosmakelijk deel uit van de tussen Partijen geldende Koopovereenkomst.
17.3. In gevallen waarin er een conflict ontstaat tussen de Koopovereenkomst en deze Algemene Voorwaarden, prefereren de bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden.


 
 
 
 
Bellen
Instagram